Oranje-schoenen voor Depay

Eerbetoon sponsor Under Armour aan voetbalinternational

Oranje-international Memphis Depay speelt vanavond in de Amsterdam ArenA op hele speciale voetbalschoenen. Speciaal voor de interland Nederland-Verenigde Staten ontwierp het internationale sportmerk Under Armour voor Depay een eenmalige Oranje-uitvoering van zijn Speedform voetbalschoenen.

Elke voetbalspeler droomt ervan om op wereldniveau voor zijn eigen land uit te komen. Memphis Depay geloofde in zichzelf en maakte die droom werkelijkheid. Als eerbetoon creëerde sponsor Under Armour exclusief voor Depay zijn eerste paar nationale voetbalschoenen ooit.

Uniek ontwerp

De Speedform CRM Country Pride Edition werd in een oplage van slechts één paar speciaal voor Depay ontwikkeld door het Amerikaanse designteam van Under Armour. Het unieke ontwerp bevat verschillende details die verwijzen naar zijn speelstijl en persoonlijkheid.

• Kleurverloop: een combinatie van Depay’s favoriete kleur goud en zijn trots om het oranje tenue te dragen.
  • Goud: de kleur van de stormachtige carrière van Depay met het winnen van de Gouden Schoen en het binnenhalen van de landstitel met PSV.
  • Windmolen: een van de internationale iconen van Nederland, het land waarvoor Depay met trots uitkomt.

Innovatief

De Speedform maakte vorige maand zijn entree op de internationale velden als meest innovatieve voetbalschoen. Under Armour ontwikkelde het model om de prestaties van de snelste spelers op het voetbalveld verder te verbeteren. Belangrijke Speedform specificaties zijn:

• een naadloos gevormd hielstuk en nauwsluitende bovenlaag waardoor de schoen als een verlengstuk van de voet aanvoelt;
  • een nagenoeg gewichtloze Chrome Pebax® zool die voor extra explosiviteit zorgt;
  • een bovenlaag uit één stuk en een binnen het voetbal unieke gelede neus, die zich perfect vormen naar de voet zodat afwijkingen worden uitgesloten.