Under Armour kiest Nederlandse winkelvloer als speelveld

Start uitrol nieuwe shop-in-shop formule in De Bijenkorf

Amsterdam, 10 september 2015 – Under Armour heeft in De Bijenkorf Rotterdam een shop-in-shop geopend. De nieuwe formule is de start van de verdere uitrol van de retailstrategie van het snelgroeiende Amerikaanse sportmerk. Na de vestiging in Rotterdam zal Under Armour ook in andere filialen van De Bijenkorf worden verkocht. “2015 is onze coming out party, 2016 is het jaar van de hard launch.”

De keuze van Under Armour voor De Bijenkorf als premium retail partner is logisch vanuit zowel het Under Armour merk (premium, innovatief, authentiek) als vanuit de uitstraling en het klantenprofiel van De Bijenkorf. Bij het opzetten van de nieuwe sportafdeling heeft De Bijenkorf op haar beurt slechts enkele sportmerken uitgenodigd om te participeren, waaronder Under Armour.

De collectie in de Bijenkorf richt zich op hardlopen, training en –speciaal voor vrouwelijke sporters- bras en bottoms. De shop-in-shop in De Bijenkorf Rotterdam is 85m2 groot op 3e verdieping, waar de nieuwe sportafdeling van De Bijenkorf is gevestigd. In 2016 volgen ook shop-in-shops in drie andere grote steden in Nederland.

“Na een voorzichtige start in Nederland is 2015 onze coming out party, 2016 is het jaar van de hard launch„ Christopher Carroll, director of marketing EMEA

Bliksemstart

Het snelgroeiende Amerikaanse sportmerk maakt een bliksemstart in Europa door. Christopher Carroll, director of marketing EMEA: “Under Armour is een nieuwe speler, de uitdager in een zeer competitieve markt. En Nederland speelt daarin een belangrijke rol." Sinds het begin van 2015 is de Nederlandse webshop online, nu gevolgd door de uitrol van de shop-in-shop formule. Daarna zal Under Armour ook beschikbaar zijn via andere (speciality) retailers. “Door partnerships met de juiste retailers en atleten bouwen we aan zichtbaarheid en beschikbaarheid in Nederland”, aldus Carroll. De retailstrategie van het merk is ambitieus: binnen 24 maanden moet Under Armour in alle grote Nederlandse steden verkrijgbaar zijn. Carroll: “Na een voorzichtige start in Nederland is 2015 onze coming out party, 2016 is het jaar van de hard launch."

“Door partnerships met de juiste retailers en atleten bouwen we aan zichtbaarheid en beschikbaarheid in Nederland„ Christopher Carroll, director of marketing EMEA