Under Armour en Krajicek Foundation sluiten partnership

16 OKTOBER 2015, PAPENDAL
Samenvatting
De Krajicek Foundation en het internationale sportmerk Under Armour zijn een partnership aangegaan. De samenwerking moet er voor zorgen dat nog meer kinderen in aandachtswijken de mogelijkheid krijgen om onder begeleiding van Krajicek Scholarshippers te sporten en spelen.

In het bijzijn van Foundation oprichter Richard Krajicek hebben Marrigje de Lathouder (HR Business Professional Europe van Under Armour) en Liesbeth Pruijs (Directeur Krajicek Foundation) vandaag tijdens de jaarlijkse Krajicek Scholarshipuitreiking de aftrap gegeven voor de samenwerking. Op Sportcentrum Papendal ontvingen meer dan honderd jongeren - de Krajicek Scholarshippers - een studiebeurs.

In ruil voor die studiebeurs zet een Scholarshipper zich minimaal honderd uur in voor de kinderen op de Krajicek Playground in zijn buurt. Zo staan er gemotiveerde jongeren uit de wijk zelf die een rolmodel vervullen voor de kinderen en zo de hele buurt positief beïnvloeden. Dagelijks sporten en spelen er meer dan 4.000 kinderen op die Krajicek Playgrounds.

Doel van het partnership
Kinderen en begeleiders de mogelijkheid bieden zich via sport op een positieve manier te ontwikkelen is het doel van het partnership tussen Under Armour en de Krajicek Foundation. De Foundation heeft als missie het intensief begeleiden en motiveren van kinderen en jongeren in aandachtswijken om dicht bij huis – met elkaar – te spelen en te sporten. Opdat zij in een veilige omgeving op een gezonde en positieve manier zich kunnen ontwikkelen en een inspiratiebron zijn voor de jeugd in hun buurt.

Under Armour, dat haar Europese hoofdkantoor heeft in het Olympisch stadion in Amsterdam, is een van de grootste sportmerken in de wereld. Het snelgroeiende bedrijf stelt niet alleen sportkleding ter beschikking aan de Krajicek Scholarshippers en de medewerkers van de Krajicek Foundation. Under Armour zal ook een inhoudelijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de jongeren. Ook zullen medewerkers van Under Armour als vrijwilliger optreden bij de SportEvents van de Foundation.

Over de Krajicek Foundation

Krajicek Foundation stelt kinderen in aandachtswijken in staat om dicht bij huis met elkaar te sporten. Dankzij de deskundige en intensieve begeleiding op de Playgrounds, krijgen kinderen de kans zich in een veilige omgeving op een positieve manier te ontwikkelen. Zo zijn zij een inspiratiebron voor andere kinderen in hun buurt. Over het hele land verspreid zijn er meer dan honderd actieve Playgrounds waar dagelijks meer dan 4.000 kinderen samen sporten en spelen.

= = =

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor nadere informatie omtrent de samenwerking tussen Under Armour en de Krajicek Foundation kunt u contact opnemen met:

Krajicek Foundation - Annemarie Smith, Marketing & Communicatie Manager
annemarie@krajicek.nl

Under Armour - Simon Roche, Communications Manager EMEA
sroche@underarmour.com

Foto:
Op de foto van links naar rechts: Marrigje de Lathouder (UA), Richard Krajicek, Trisha Joyce (UA) en Liesbeth Pruijs (KF)

Citaten
"De Krajicek Foundation is een geweldig initiatief waarbij sport als middel wordt ingezet om kinderen in aandachtswijken een betere toekomst te geven. Dat sluit perfect aan bij Under Armour, omdat we altijd de underdog steunen en het onze missie is om atleten van elk niveau beter te maken. Hopelijk kunnen we met behulp van onze steun deze kinderen een betere toekomst geven en wie weet vinden we een toekomstige Richard Krajicek!" Chris Bate, Vice-President en Managing Director Europe van Under Armour
"We zijn enorm trots op dit partnership met Under Armour. De ambitie en de gedrevenheid van het jonge bedrijf passen uitstekend bij onze organisatie. Bovendien is Under Armour meer dan een sportmerk. Het bedrijf zet zich via het Under Armour ‘Give Back’ programma nadrukkelijk ook in voor de toekomst van kinderen in aandachtswijken door ze toegang te geven tot sport. Dat sluit naadloos aan op missie van de Krajicek Foundation. Kortom, een perfecte match." Liesbeth Pruijs, Directeur Krajicek Foundation