Hoofdrol voor voetballer Memphis Depay in wereldwijde campagne Under Armour

Spraakmakende multimediale campagne rondom sporticonen en hun training om tot topprestaties te komen

23 FEBRUARI 2016, LONDEN/AMSTERDAM
Samenvatting

Under Armour presenteerde vandaag het vervolg op haar wereldwijde RULE YOURSELF-campagne. Het succesvolle Amerikaanse sportmerk laat zien dat training het centrale onderdeel is van het dagelijks leven van topsporters. In de reclamespot met Depay zien we hoe de voetballer zich vastbijt in de dagelijkse discipline van training, cardiofitness en fysiek herstel door middel van ijsbaden, fysiotherapie en rust. Centrale boodschap in de campagne is dat om tot de besten van de wereld te behoren, je juist heel hard moet werken als er niemand kijkt. Daarvoor moeten topatleten alles opzij zetten: “it’s what you do in the dark that puts you in the light”.

In de campagne zijn verder hoofdrollen voor de Amerikaanse turnsters, de sportploeg waarvan dit Olympische jaar misschien wel het meest wordt verwacht. In maart volgt een derde commercial rond de Amerikaanse topzwemmer Michael Phelps. Ook deze filmpjes concentreren zich op de ijzeren trainingsdiscipline die sporters moeten hebben om succesvol te zijn als het erop aankomt.

“De nieuwe hoofdstuk in het RULE YOURSELF-verhaal vloeit op een natuurlijke manier voort uit Under Armour’s trainingsethos”, zegt Adrienne Lofton, Senior Vice President Global Brand Marketing van Under Armour. “Ons bedrijf is opgebouwd door topsporters. Wij weten uit eigen ervaring wat zij achter gesloten deuren moeten doen en vooral laten om tot topprestaties te komen. We willen delen wat er voor nodig is om de top van je sport te bereiken. Daarom laten we juist de offers zien die deze atleten doen.”

“Voetbal is een sport waarin een hele wedstrijd, een heel seizoen of zelfs een hele carrière in een fractie van een seconde kan veranderen”, zegt Memphis Depay. “Om mezelf daarop voor te bereiden moet ik nu veel opofferen en meedogenloos blijven trainen. Alleen dan ben ik klaar voor de momenten die er toe doen. Under Armour is een bedrijf dat dit echt begrijpt. Ik ben er trots op om mijn kant van het verhaal te vertellen in deze campagne.”

Van het originele transpiratie afvoerende T-shirt tot de introductie van de Under Armour HealthBox, er staat bij het Amerikaanse merk altijd één ding voorop: sporters beter maken. In de campagne laten verschillende trainingsmethoden zien hoe sportproducten voor uiteenlopende doelen gebruikt worden. De trainingscollectie van Under Armour is te koop op underarmour.nl.

De RULE YOURSELF-campagne is te zien op diverse kanalen waaronder ESPN, NBC, ABC, MTV, Turner, Complex, PopSugar, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat.

Citaten
"“Voetbal is een sport waarin een hele wedstrijd, een heel seizoen of zelfs een hele carrière in een fractie van een seconde kan veranderen. Om mezelf daarop voor te bereiden moet ik nu veel opofferen en meedogenloos blijven trainen. Alleen dan ben ik klaar voor de momenten die er toe doen."" Memphis Depay
"“Ons bedrijf is opgebouwd door topsporters. Wij weten uit eigen ervaring wat zij achter gesloten deuren moeten doen en vooral laten om tot topprestaties te komen. We willen delen wat er voor nodig is om de top van je sport te bereiken. Daarom laten we juist de offers zien die deze atleten doen.”" Adrienne Lofton, Senior Vice President Global Brand Marketing, Under Armour